tisdag 13 september 2011

glimtar av en solsemester.

Nejj hörni, regnet öser ner och jag känner att en förkylning är på väg. Jag tror att vi behöver lite Kroatien nu. Det är bara lite på en vecka sedan jag kom hem från resan, men jag skulle mer än gärna åka tillbaka.

 


Eftersom vi var 10 personer så hyrde vi ett hus. Vi åt frukost i trädgården och sedan var det bara att gå ner till stranden. Att bo i ett hus var både lugnare och mer fritt än att bo på hotell, och dessutom mycket billigare.



havet var precis så där turkost som i resebroschyrerna, plus att det var väldigt rent överallt.



På dagarna svettades vi och försökte se oss runt så mycket som möjligt. Inne i Split fanns mycket fin arkitektur, massor med uteserveringar och förstås, billiga souvenirer. Vi åkte också  ut till två närliggande öar,  och det är  något jag verkligen kan rekommendera.



Under den vecka vi var där så sjönk temperaturen aldrig under 25 grader, därför var det skönare att strosa runt på stan på kvällen. Och förstås, äta middag.  Var och vad vi skulle äta krävde alltid en lång tankeprocess..



men mest av allt så bara njöt vi.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar