tisdag 27 september 2011

om att känna sig otrygg.

Jag har ännu inte riktigt kommit över det här med gårdagens rädsla för byggkarlar i lägenheten. Grejen är den att vi bara tror att de varit hos oss, men de har inte lämnat några spår efter sig, så hur ska jag kunna vara säker? Hela morgonen var jag på helspänn och tyckte mig höra en nyckel sättas i dörren (nu skulle de ju nog plinga på före men man vet ju aldrig). Till min stora lycka så fick jag inga besök och kunde lugnt gå heimifrån men ändå. Jag började fundera på det här att hur många som har tillgång till ens hem egentligen. Eftersom vi bor på hyra så har ju fastighetsbolaget en nyckel, och  hyresvärden en. Han har aldrig kommit oanmäld på besök, men jag har vänner som varit med om detta. Mitt i natten. Då skulle jag flytta direkt. I allmänhet är väl nog hyresvärdar rätt hederliga men lite obehagligt är det allt. Jag ska nog bo i skogen i framtiden.


 


såhär ser jag i.a.f. ut idag. Efter att ha jobbat två år som servitör har jag lite svårt med svarta t-skjortor. Det känns direkt som att jag ska på jobb.


 

här är mitt nya halsband. Jag har börjat gilla fåglar väldigt mycket, speciellt som mönster på klänningar och som  tatueringsmotiv. Som husdjur tycker jag bara de är skrikiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar