torsdag 29 september 2011

min dag från den ljusa sidan.


Jag började med att hänga lite i datasalen och sedan åt jag lunch. Det ser lite ut som att jag äter för två, men hälften av maten är egentligen Mias. Hon har bara lite svårt att ta sig fram just nu. Orsaken kan ni se uppe i vänstra hörnet.


efter det stora matintaget åkte vi på en liten loppisrunda. Jag fyndade ingenting, men med tanke på att jag köpte en cykel några timmar senare, så var det nog lika bra. Cykeln står ännu i affären men imorgon. Imorgon ska jag äntligen få en fungerande cykel som är bara min. Jag tror att mina cykelhistorier nästan är värda en egen kategori i denhär bloggen.


 



cykelköpet firades med en kaffe och en muffins på det nyöppnade cafét Sweet vaasa, på brändö. Där var det supermysigt och absolut värt ett återbesök.

En riktigt solskensdag alltså. Njae, efter allt detta kraschade jag och livet var meningslöst under några timmar. Sådana krascher har jag dock ett botemedel för, hon heter Sara och efter 1½ timme i hennes bil har mitt  humör återvänt. Vi löser knappast några världsproblem, men det är alltid skönt att få lufta sina tankar lite.

 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar