onsdag 21 september 2011

upphittat.

Minns ni historien om den stulna cykeln? Det gör jag, och jag har varit himmelens sur på den som tog den sedan dess. I mitt huvud har jag föreställt mig en situation när jag plötsligt ser min cykel, och planerat olika smarta saker jag kunde säga åt förövaren, både på finska och svenska förstås (märk allvaret liksom). Automatiskt har jag börjat ögna igenom varje cykelställning som kommit i min väg, hoppats, letat och väntat. Men ikväll hände det. Utanför Ollis stod den bara där och väntade på mig. Vad jag gjorde? Stal tillbaka den förstås. Och ni kan tro att jag försökte genomskåda varje krogbesökare med hopp om att hitta den skyldiga. Nåväl, cykeln är tillbaka och ordningen återställd. Jag hoppas att den som stal den fick en lång väg att gå hem.

1 kommentar: