måndag 19 september 2011

måndagsränder.

Godmorgon måndag! Jag är tillbaka i skolans datasal och har nu suttit här en timme helt ensam. Det känns alltid konstigt när det är tyst och tomt här i Academill, med hundratals studerande på samma plats är det annars väldigt högljutt. Decibelnivån i matsalen skulle nog i en jämförelse  få det värsta dagiset att framstå som en andaktsgrupp. Man hör knappt vad man själv tänker. I högstadiet hade vi en mätare som började lysa rött när ljudnivån blev för hög och sedan fick vi någon belöning om det varit lugnt en längre tid. En sådan skulle nog behövas här också, eller ja, en kurs i vett och etikett skulle kanske vara mer effektiv.

Poängen med detta inlägg är egentligen att jag vill visa upp vad jag fick hem för present av min halvmarathonlöpare. En pippikofta! Det finns en risk för att jag kommer ha den varje dag.

jag fick låna medaljen lite också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar