fredag 14 oktober 2011

så var det fredag

Jag vaknade 05.05 och hade hiskeligt ont i halsen och sedan gick det bara utför. Kläderna var fel, det var stökigt i garderoben, håret var fel och ja ni förstår, allt var skit. Jag traskade ändå iväg till skolan och hade en helt okej lektion och fick ösa ut lite klagovisor över mina vänner. De hade precis lika mycket att klaga på, så vi var verkligen ett muntert gäng. Feelisen höjdes ändå med en kaffe på stan och nu är jag bara förkyld. Inte förkyld och på dåligt humör. När jag är sur måste jag ändå alltid skylla på något eller någon, och idag var det vädret. Jag har liksom inte riktigt hunnit med i årstidsväxlingarna här och plötsligt är det för kallt att gå med läderjacka, men för varmt att ha vinterjackan. Vad gör man då? Svär och slänger saker ur garderoben har jag redan testat, så det behöver ni inte rekommendera. Jag borde väl köpa en ny jacka.

jag har fastnat för den här (som finns bl.a. på bubbleroom) men jag vet inte om det löns. Med min tur kommer det säkert snö nästa vecka.

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Frissatid var också det perfekta botemedlet. Mot det dåliga humöret, definitivt inte mot förkylningen. Hon fixa mitt hår så fint dessutom! Känns som grymt slöseri att ligga hemma på soffan och dricka Finrexin och se på Glee i så fin frisyr.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Du är säkert supersnygg (alltså snyggare än vanligt) Men jo, totalt slöseri, sku du ha en blogg sku du ju allti kuna ta en bild å vis upp dig ;)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg jacka! Jag tycker du ska slå till! Älskar luvan!

    SvaraRadera