fredag 20 februari 2015

Att älska sig själv.

När vi ändå är inne på bloggutmaningar och listor så ger jag er en till. Den här har jag sett hos flera finlandssvenska bloggare och såg också att den lyfts fram på sevendays.fi. För övrigt en himla fin satsning av hss-media. Sajten känns aktuell och jag gillar att bloggare jag annars följer lyfts fram på ett nytt sätt via artiklar och krönikor. Dessutom är layouten är snygg.

Men ja. Listan handlar om att ge sig själv kärlek och här har ni min version. Gör gärna er egen, om så bara i huvudet. Det är aldrig dumt att skryta lite om sig själv.

5 saker jag är bra på

  • Att ta reda på saker och lösa problem.
  • Att se hur jag kan inreda, "pynta" eller ändra saker för att göra vårt hem lite bättre, finare och mer trivsamt.
  • Att följa kartor och ta mig fram på nya platser.
  • Att lösa korsord och virka fina saker.
  • Att utnyttja rabatter och leta upp de lägsta priserna på saker jag vill ha.

5 saker jag gillar med min kropp.

  • Att oberoende vad jag äter eller hur jag (inte) motionerar så håller den relativt samma form.
  • Att jag sällan är sjuk och inte har behövt lida av några värre fysiska problem.
  • Mina kurvor.
  • Min hy.
  • Att den just nu kan bära och ge liv åt en annan människa. Otroligt konstigt när man riktigt börjar fundera på det.

5 saker jag är stolt över

  • Att jag har en magistersexamen.
  • Vårt hem.
  • Att jag är väldigt allmänbildad.
  • Vetskapen om att jag kan göra nästan vadsomhelst bara jag verkligen bestämmer mig för det.
  • Min bakgrund och de grundvärderingar jag fått med mig.

5 saker jag är tacksam för

  • Min familj och att de alltid finns där för mig.
  • Min sambo och att varje dag veta att jag är älskad.
  • Mina vänner. Bara en sådan sak som att jag kan läsa en text eller se en bild och direkt veta vem som skulle uppskatta att höra om den och vice versa. Att fast man inte alltid träffas ändå kunna finnas i varandras tankar och vardag.
  • Att jag snabbt kan lära mig nya saker och dessutom har bra minne.
  • Min vardag. Jag trivs väldigt bra med livet just nu och saknar egentligen inte något.

    En bild från ett annat bra läge i livet. Sommar, semester, Göteborg och Gyllene tider. Dessutom gillar jag outfiten.

     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar