tisdag 17 februari 2015

om en bugga.

I flera år har jag haft lite av ett specialintresse. Jag tror nästan att det var Linn Jung som första gången fick mig att öppna ögonen för det här området och efter att ha hittat de rätta bloggarna fastnade jag totalt. Området är barnvagnar och ni skulle bara veta hur mycket tid och tankekapacitet jag lagt på att läsa om olika märken, modeller, chassin, sufletter, ståbrädor, lufthjul vs. punkteringsfria hjul och de senaste åkpåsarna och tillbehören. Oförskämt mycket tid för en som inte ens varit i behov av en barnvagn. Jag vet egentligen inte vad det är som fått mig så fascinerad men jag antar att på samma sätt som en del älskar bilar, nya mobiltelefoner och andra prylar, så gillar jag barnvagnar.

Med all bakgrundsinformation jag samlat på mig kunde man kanske tro att det varit svårt att faktiskt välja en vagn nu åt vår kommande bebis. Det har det inte. I februari 2013 släppte Bugaboo nyheten om en vagn som skulle vara en blandning mellan deras stadsvagn Cameleon och syskonvagnen Donkey. Det var Buffalon och redan då visste jag att en sån ska jag ha. Jag ja, Andreas har nog inte haft så stor talan i den här frågan. Han funderar mera på hur vi ska få upp en vagn två trappor än på design, men han valde faktiskt färgen.

Vi valde att beställa vår vagn från Holland och de meddelade att leveranstiden är 6-8 veckor. Idag har det gått exakt 6 veckor och jag vill ju så gärna tro att den snart är på väg.

en buffalo i all black. Bild från dealry.se
Om du vill veta mera om någon viss vagn eller tycker jag är konstig som har det här som intresse så kan jag rekommendera allt om barnvagnar och barnvagnsbloggen De har ägt eller testat de flesta vagnar som finns och jag vill minnas att en av dem ägt över 60 olika vagnar på tre år. Då kan man kalla sig nörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar