måndag 16 februari 2015

till salu.

Sedan i onsdags har vi sålt saker på Suvikirppis här i Vasa. Massor med gamla kläder, skor, udda porslin och annat som inte riktigt platsar hemma hos oss. Också en del riktigt fina saker faktiskt. Jag råkar exempelvis bo tillsammans med en man som har en passion för jackor och när han nu igen köpte en ny så gick han med på att sälja tre andra.

Själv är jag är egentligen riktigt usel på att släppa taget om mina ägodelar. Partytoppar som shoppats för att användas vid något speciellt tillfälle. Jeansshorts som jag kanske, kanske kommer känna mig snyggare i nästa säsong eller något plagg jag köpt bara för att det var trendigt men som inte passar min kroppsform (peplum!). Samtidigt ger onödiga saker mig dåligt samvete och jag vet ju innerst inne att jag aldrig kommer sy om den där tunikan eller plötsligt börja passa i orange. Och då är det ju trots allt bra om mina kläder kan göra någon annnan glad.

Och framför allt. Det är ju så himla spännande. Helst av allt skulle jag vilja ha en liten övervakningskamera vid bordet för att kunna följa med försäljningen och se vem som handlar vad (och vem som stökar till..). Varje kväll är det lika roligt att se vad som försvunnit och varje gång är jag lika förvånad över vilka saker folk vill ha. Men kanske är en rosa ikeavas precis det någon letat efter i en evighet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar