måndag 23 februari 2015

fem måndagsplus.


  • Det är sportlov och jag har sju helt lediga dagar framför mig. Vad jag ska göra vet jag inte riktigt, men det räcker långt med att bara vara ledig. Ifjol såg mitt lov ut så här och känner jag mig själv rätt blir det nog ungefär sådär nu också. 

  • Gårdagens städryck som resulterade i ett skinande rent hem. Jag plockade dessutom bort det sista vinterpyntet. Nu får det bli vår!




  • Att vagnen nu befinner sig i Finland och kanske, kanske anländer idag. Under helgen har jag uppdaterat spårningslänken X antal gånger och nu vågar jag knappt gå utanför dörren ifall DHL ringer och säger att de är här. 

  • Det är bara en vecka kvar av februari. Sedan kommer mars som blir min sista jobbmånad.



  • Jag har en ny vårjacka som bara väntar på att få börja användas. Den är mörkblå och i marin stil. Den kommer alltså passa med ungefär exakt varenda annat plagg jag äger. 

Jag inser nu hur många punkter som hänger ihop med vår och plusgrader men jag är bara så trött på den här vintern som inte verkar ha en aning om vad den vill. 


2 kommentarer:

  1. Vitsi va bra med sportlov alltså! Själv håller jag på att avverka en 9 dagars jobbepisod. Fin jacka, jag hoppas att den är sådär mjuk som den ser ut på bild.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Åh, de lät int alltför trevlit men jag hoppas du får vara ledig sen! Jo! Den är trikå, eller collegetyg, eller vad det nu heter :) mjuk i varje fall!

    SvaraRadera