fredag 5 augusti 2011

fredagsbekymmer.

Jag kunde inte komma in på min blogg, och inte några andra papperbloggar heller för den delen, igår kväll. Säkert något serverproblem, men ändå. Gud så irriterande. Speciellt när jag kunde läsa litelite av folks inlägg på bloglovin, men sen inte kom längre. Då slog det mig  hur många finlandssvenska bloggar jag egentligen läser. I tidernas begynnelse läste jag Ebba von Sydow och Linda Skugges bloggar, sen kom en tid med bara "blondinbellor och kenzor" och nu är jag mest upprörd över att jag inte kan läsa om "vanliga" finlandssvenska personers liv. Det måste ju betyda att vi blivit bättre på det här med bloggandet, också i Finland. Eller så är det ankdammsmentaliteten som spökar. Det är ju roligare att följa med någon bekantbekantssysters liv, än att läsa om en svensk fjortis.

Nåja, det var en inblick i mina stora problem. Nu ska jag cykla till jobbet och be om regn hela dagen. Hoppas ni får en fin fredag!

4 kommentarer:

  1. Det är dessutom intressant hur mycket viktigare det blir att få läsa de där bloggarna när det plötsligt inte funkar =)
    Så är det i.a.f. för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag försökte massa gånger igår slippa in på egen blogg och på andras. Var tvungen att hoppa över de papperbloggarna på bloglovin då. Just då jag vill läsa! :P

    SvaraRadera
  3. jamen så är det ju, jag blev helt handlingsförlamad när inget funkade. Vad gör man annars liksom? Ser på tv? Nånej, kanske det sku va nyttigt med lite bloggförbud :)

    SvaraRadera
  4. Jaa-a, men de fanns ju desto mer att läsa idag då istället! Skönt att höra att det finns andra bloggalningar också :D

    SvaraRadera