tisdag 2 augusti 2011

sommarläsning.

 




Jag gör en Peppe och visar de böcker jag läst hittills i sommar. Med tanke på att det känts som att jag mest rusat runt Vasa-Nykarleby-Vallgrund på min lediga tid, så har jag nog hunnit läsa en del. Hundra procent deckare och majoriteten av svenska författare. Jag kräver tydligen varken genrevariation eller djupa litterära verk. Läser gör jag ändå för att koppla av och då är det perfekt med lite gotlandsdrama och polisintriger. Av någon anledning har jag trott att jag inte gillar manliga deckarförfattare. Ända tills Pappa gav mig en Jo Nesbø och jag var fast. Då kan jag ju tillägga att jag förut inte trodde att jag gillade deckare heller. Nu har jag läst 9 på en kort tid. Och fler skulle det nog blivit, om inte tiden varit just så kort. Och ja, den prickiga längst till höger är min kalender. Jag såg att årets version är grön så nu måste jag bestämma mig för om grönt är okej eller om också den behöver lite prickar.

 

3 kommentarer:

  1. Tyvärr. Köpte min idag och det behövdes nog prickar. Rosa prickar iår!

    SvaraRadera
  2. damn it. Ja den var kanske lite väl skogsgrön, de verkar ha något visst för jordfärger där på, ehm, lärarkalenderbolaget :D

    SvaraRadera
  3. :D För så heter det, ja.

    SvaraRadera