måndag 4 juli 2011

dag två - en favoritpryl

 


Se så länge jag klarade av fotoutmaningen. En hel dag. Nåja, kanske det inte är så farligt, det har ju ändå varit veckoslut. Att välja en favoritpryl var svårt. En sak liksom. Min första tanke var kaffe, men vid närmare eftertanke är det nog ingen pryl. Mer än nödvändighet, eller en orsak till socialt umgänge. Men väldigt bra ändå. Min pryl får därför bli datorn. Ungefär så länge jag minns så har vi haft en dator hemma och den prylen har alltid intresserat mig. Först ritade jag mest i paint och spelade aladdinspel. Sen kom internet och msn. Det skulle vara både intressant och antagligen lite skrämmande att veta hur många timmar jag varit inloggad på msn. Det är många kan jag lova. Nu använder jag datorn mest för att surfa, och blogga, och läsa nyheter, och kolla vädret, och googla recept, och kolla upp nödvändiga saker på wikipedia. Ja, alltså, den står nog på mest hela tiden. En generation som ständigt är uppkopplad. Det har vi kallats, 80 och 90-talisterna. Jag bidrar nog till den generaliseringen måste jag säga.

Min kamera är i alla fall absolut inte en av mina favoritprylar just nu. Därför får ni en gammal bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar