måndag 25 juli 2011

en festlig lördag.

Jag kom hem från jobbet, duschade på fyra minuter, packade ihop det jag kunde tänkas behöva (alltid bra att packa i så god tid..) och for norrut. Jeppis var målet och jag kom fram passligt till en match mölkky. Under kvällen spelade vi flera olika omgångar och varianter och gemensamt för dem var att jag var precis lika dålig varje omgång. Jag håller nog mig till kubb. Vi hann också äta mat i mängder, svettas i mängder och se på lite oväder innan vi gick in till stan. Där var det precis som det brukar vara under Jakobs dagar. Alltså massor med folk, varmt på krogarna, många att tala med och goda vårrullar. Att vi lyckades få en skjuts hem till Nykarleby gjorde att kvällen avslutades på topp!


 


 



mina mölkkymedspelare.





kladdkaka. glass och hallon. Gudomligt gott.


22


vi testade att åka lite "simulator". Det var roligare än det ser ut.



 



en Andreas i vimlet.




 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar