onsdag 27 juli 2011

en kväll på havet.

Igår hade vi inga kvällsplaner så jag ringde hem för att kolla vad som var på gång hemma i Vallgrund. Där var de på väg ut med vår segelbåt och vi var förstås inte sena att hänga på. Vädret var fint, maten god och vi hade en helt lysande kväll tillsammans. Jag hoppas verkligen att vi hinner åka ut fler gånger i sommar.


 


 



 



finns det ingen vind att segla med får man väl ta vad man har..



på café compass åt vi stekt sik och glass.



och sedan styrde vi hemåt igen.



jag passade på att läsa en bok.



och var förstås tvungen att ta 30 bilder av solen och havet.


när vi kom in i hamnen var det sent och spegellugnt. Ni vet väl förresten att det bor sjöjungfrur i de båthus som syns i havet? Det säger i alla fall Tjorven på Saltkråkan.


 


 

2 kommentarer:

  1. Oj va fint det är i er skärgård däruppe :) Ja vill också vara på sjön! Saknar dej btw <3

    SvaraRadera
  2. jaa, och jag vill så hemskthemskt mycke sitta på en terrass någonstans och dricka vin med dig! Nej jag måste nog ringa dig imårån <3

    SvaraRadera