fredag 8 juli 2011

is i magen.

Nu är den bästa tiden att frysa ner jordgubbar. Den meningen har jag nog yttrat ett hundratal gånger idag. Minst. En del köpte, andra ville vänta och många sa att de skulle tömma och frosta av frysen först. Den informationen är helt ointressant för er, men jag började i alla fall tänka på frysen. Avfrostning känns nämligen ungefär lika avlägset som att mangla lakan. Båda aktiviteterna har sina fördelar, men det är inget jag skulle komma på att göra. Kanske sen.


Jag inventerade ändå frysen lite och resultatet blev en smoothie och en himla god sörja av frysta bär. Att kalla det sorbet är nog att ta i.



 



 


sedan satt vi då en stund på balkongen och läste. En deckare, och ja, en bok om Ikea. Jag tror han förbereder sig inför helgen.

2 kommentarer:

  1. mangla lakan, stryka kläder, frosta ur frysen, tvätta fönstren...listan kan göras lång på saker som känns aningen avlägsna ;D

    SvaraRadera
  2. ja verkligen, och sticka sockor icke att förglömma! Men det konstiga är ju att inget av dem är särskilt onödiga saker, bara lite extra jobbiga liksom :D

    SvaraRadera