tisdag 14 juni 2011

det här med filosofi.

Någon gång under de närmaste 36 timmarna borde jag producera 10 sidor hemtent. Superlätt kan man ju tycka. Det är ju bara 0,3sidor per timme (jag räknade med några sovtimmar också, och jag använde miniräknare, och jag frågade om hjälp för säkerhetsskull), ytterst lite alltså. Det finns bara ett problem. Jag förstår inte ett smack av vad det handlar om eller vad det är meningen att jag ska svara på. Jag tycker själv att jag är rätt bra på att tala om saker som jag egentligen inte har en aning om, men när det kommer till vetenskaplig text är det värre.

Ämnet är pedagogisk filosofi. Visst är det så att inom filosofin så finns det inga rätt eller fel? Så är det nog.  Kanske jag bara radar upp lite citat och hoppas på det bästa..

 

2 kommentarer:

  1. Marie, du äro icke ensam :P Hittills ha ja fått producera ca 5 sido flum.. å ny too i stop! :) män, om vi får in i hisa somarn så kan vi vara stolt ;)

    SvaraRadera
  2. He va skönt att veta! ja skrev lite idag, men sedan kom ja på att ja no kan lämn resten tills imårån (eller tills 2014) Gud va e e torr text!

    SvaraRadera