torsdag 2 juni 2011

om en vass art.

Jag fick nog av att vara ensam i ett regnigt Vasa och for hem till Vallgrund. Här bjöds det på fisksoppa och våfflor. Jag undrar när det där familjekylskåpet uppstår. Ni vet, en sådan version som alltid är full med all mat du kan tänka dig. Kanske de som säljer kylskåp vet.


Mot kvällen kom solen äntligen fram och jag och mamma for till villan. Där drog vi igång evighetsprojektet rensa bort vassen. Vass borde få något slags pris för sin ihärdighet. Jag menar,den växer överallt, mellan stenar, under vatten och är slitstark till tusen. Mina naglar fick i alla fall se sig besegrade. Jag gillar ändå att göra saker som direkt ger ett resultat, och sakta men säkert blev ju nog ändå stranden mer badvänlig.




den förbenade växten.



solen värmde skönt, men än så länge håller jag nog gummistövlarna på.



Linus gillade ändå läget och han är nog den som mest väntar på att få flytta ut till villan.




dagens villaoutfit.

1 kommentar:

  1. hahahah hede me kylskåpe fundera jag å på seinast ja va heim ti mamm! ett mysterium :D

    SvaraRadera