måndag 13 juni 2011

värmeböljan som försvann.

På en skala, hur skönt är det inte med regn? Här har jag tjatat om den underbara solen nu i flera dagar, men som med allt, så är det bäst med lite variation. Nu finns det tid att packa upp strandväskor med sura handdukar, dammsuga upp lite (ganska mycket) sand från golvet och diska en maskin som luktade som om något dött där inne. Och ja, stänga fönstren som varit öppna hela helgen, vilket gjort att det regnat in. I sängen. I fredags lämnade vi ett Vasa med 30 grader, och kom idag tillbaka till en 20 grader lägre temperatur. Jag tog förstås bara med mig shorts, och jag kan lova er att måndagshandlarna på citymarket gav mig en del konstiga blickar, när vi stannade där på väg hem. För många dagars värmebölja gör tydligen att man blir lite mosig i hjärnan.

Mest av allt så finns det nu tid för att sitta i soffan, dricka kaffe och läsa bloggar. Det ska i alla fall jag syssla med resten av kvällen.

att åka bil när det regnar är ganska mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar