måndag 27 juni 2011

om junis sista måndag.

Arbetsdagen gick i ett huj men jag är ändå ganska trött. Kanske på grund av helgen som gick. Kanske på grund av värmen eller så helt enkelt på grund av att man blir ganska trött av att stå i sex timmar. Det är ändå skönt att få vara utomhus och dagar som denna är jag inte alls avundsjuk på de som har inomhusjobb. Efter jobbet träffade jag mamma på en kaffe och hon hade med sig en present. Vi har länge sökt en snygg lampa till vardagsrummet och jag har kikat lite på Ikeas maskroslampor. Som Vasabo är det ju dock inte helt lätt att ta en sväng till Ikea men nu har mina föräldrar varit dit och snälla som de är så fick vi äntligen lampan. Här skulle jag kunna avsluta denna solskenshistoria med en fin bild på en lysande boll. Men icke. Först fungerade det inte att ha den där vi ville. Sedan fungerade inte upphängningen och nu har det slutat lysa. Men den är ju åtminstone snygg.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar