torsdag 9 juni 2011

värmeböljan dag ett - bloggen torkar ut.

Idag (ja alltså igår för att nu vara petnoga) har jag varit utomhus lite på tolv timmar. Jag hoppas att all frisk luft ska få mig att somna snabbt, så jag inte behöver tänka på hur varmt det är. Att försöka sova när lakanen klibbar fast i kroppen är nämligen ett av de enda minusen jag kan komma på med denna värme. För bloggens del är dock ett annat minus det,  att jag lever i en liten ledighetsbubbla och det enda jag kan komma på att blogga om är solsken, strandhäng och terrasscider. Det är ju inte så olidligt spännande att läsa om i längden, men håll ut. Snart börjar jag jobba och har tid att sitta inne och vara bitter om kvällarna. Då kan jag lova att det kommer att levereras klagomål och drömmar om skola igen. Men det vill jag inte tänka på nu. Nu är det bara härligt.


Mitt sällskap under första delen av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar