fredag 10 juni 2011

värmeböljan dag två - på strandturné i vasa

Strömsö (alltså the Strömsö, för att använda Emilias uttryck) blev målet för kvällens solpass. Det visade sig vara ett mycket bra val. Gräsmattan var behaglig och det var skönt att ligga och titta på båtarna som gled förbi. Vid Strömsö är det inte bara stranden som är fin utan hela omgivningen känns idyllisk. Det är grönt och lummigt och vi gick en liten tur mellan de olika byggnaderna som byggts under tv-programmen. En fin avslutning på en fin dag. Imorgon ska jag jobba och jag försöker febrilt hitta på en outfit som är anständig och bekväm, men som jag ändå inte smälter i. Stora problem.


 


 



På väg mot stranden. Vi går annars alltid på rad och raka i ryggen. Vad trodde ni?



Det riktigt lyser snickarglädje om strömsöhuset



lite spionage är väl inte förbjudet.



helt smidiga var vi ändå inte. Jag hoppas att folk inte tror att det är några inbrottstjuvar som trampat runt där.





En vacker Emilia på grönbete


och slutligen ett visdomsord. I bilen på väg hem smidde vi planer om att vara lediga nästa sommar. Det är verkligen en plan i min smak. Det är ju ingen vits med ljusa sommarnätter om ingen hinner njuta av dem.


 

2 kommentarer:

  1. Grönblom på grönbete :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Fyndigt ;) Synnerligen avslappnad gångstil man har förresten.

    SvaraRadera