fredag 1 april 2011

1:a april

Nu har jag återvänt till civilisationen och uppdaterat mig lite om vad som hänt det senaste dygnet (det hinner hända mycket på kort tid i bloggvärlden, förstår ni. ). Och ja, vi har internet hemma, men där finns så mycket annat att göra. Som att lära mamma hur man bifogar bilder när man skickar mail t.ex.Det är inte lätt när det är svårt, som Jannika skulle säga.

Nu ska jag packa, diska, städa och packa lite till. Ikväll åker vi till Nykarleby, för att sedan på söndag åka ännu längre norrut. Vi ska nämligen på skidsemester till Ukkohalla. Även om jag älskar att resa till solen, så finns det inget mysigare än att åka till fjällen. Lite slalom, lite solsken,  lite minttukakao och mat och stugmys i mängder. Najjs!

Senast jag var till fjällen var i mars 2009 då vi samlade ihop ett gäng (även kallat familjen annorlunda) och åkte till Ruka. Det var en sjukt bra resa med mycket skidåkning, bastande och festande..




Sol, snö och skidor. Aaaah!

















Sabina och Nina

1 kommentar: