fredag 8 april 2011

Gul av avund

Det finns en sak som jag hemskt gärna skulle vilja ha stående på gården. Peppe har haft en, och  nu ser jag att  Andréa har köpt en. En gul Jopo.  Synd bara att Andréa är en schyst typ, annars kan det hända att hennes cykel en vacker dag skulle vara spårlöst försvunnen *.

Egentligen är jag redan ägare till en cykel som jag tycker hemskt mycket om, en "mommocykel" som jag pimpat helt själv. Cykeln målade jag vackert illgrön och styret är guldfärgat. Den har dock varit med om en hel del de senaste åren och nu är det mesta så snett och vint det bara kan bli. En ringklocka är onödig eftersom stänkskärmarna skramlar något förskräckligt, och däcken läcker. Men den är fin. Så fin att jag nu febrilt sökt igenom alla hårddiskar jag har för att hitta en bild på den. Men icke!

Istället hittade jag en bild på en hel massa andra cyklar. 25 juni 2005 hade jag midsommarfest, och då var det tydligen pop att ta sig dit med cykel.




* Nej, jag stjäl inte cyklar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar