onsdag 20 april 2011

Blogga, bloggar,bloggade,bloggat.

Den här Veckans tema på Papper, är bloggande.

1. Varför bloggar du?

För att jag tycker att bloggar är ett fenomenalt påhitt, och jag vill se om det är något för mig. Dessutom tycker jag om att skriva, och förstås är det roligt om folk kommenterar.




2. Har du någon målsättning för vad du vill åstadkomma med din blogg?

Egentligen inte, det är ett roligt tidsfördriv och ett sätt för mig att berätta om vad jag håller på med. Äh, förstås vill jag ju vara störst, bäst och ha mest läsare.

3. Vilken "nytta" upplever du att du haft av ditt bloggande?

Eftersom jag har bloggat såpass kort tid, är det lite svårt att avgöra om jag haft någon nytta av det. Mitt gedigna bloggläsande har jag dock ofta nytta av. Genom att följa med bloggar håller jag mig uppdaterad om aktuella händelser, trender, får inredningsinspiration, matlagningstips och vad jag nu än behöver veta. Många kanske avfärdar bloggar som skräplitteratur, men det tycker jag är helt fel. Jag menar, till och med Carl Bildt har en blogg.


4. Hur skulle din blogg se annorlunda ut om du hade all tid i världen att lägga på den?

Jag skulle komma på ett sätt att nischa mig, så att min blogg skulle bli mer unik. Sedan skulle jag skaffa mig en ordentlig kamera, anställa någon som fixar den perfekta layouten och göra mer inspirerande och spännande saker, för att ha något att berätta om. Det mesta av allt detta handlar dock mera om att ha en obegränsad ekonomi, än obegränsad tid. Jag skulle väl helt enkelt ta mig tid att uppdatera mera.

5. Beskriv den perfekta bloggen.

Ett bra språk, en snygg layout och fina bilder är alltid ett plus. Men då finns det även bloggar som saknar det mesta av detta, och ändå är hur underhållande och bra som helst. Det viktigaste är att det finns något i texten eller hos personen bakom bloggen som väcker ett intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar