onsdag 6 april 2011

Djupt in i den finska urskogen




Idag är det grått igen, det känns lite halvtrist men vi livade iaf. upp dagen med ett besök till närmaste storstad. Kajana. Där var det väldigt, för att säga det snällt, finskt. De hade ändå fler affärer än jag trott och tiden gick snabbt mellan butikshyllorna.


Inne på H&M hade jag stora förhoppningar på att äntligen få tag på några plagg jag länge sökt efter, men inte hittat eftersom resten av Vasa och de som handlar på nätet verkar vilja ha de exakt samma plaggen . Nu tänkte jag ändå att kanske de som bor här ute i ingenstans inte riktigt har samma stil (fördomar, fördomar) men där hade jag fel. Allt var slut.


Efter ett cafébesök avslutade vi sedan vår shoppingtur med att inhandla öl, korv, senap och mera chips. Sådär på tal om att bete sig finskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar