tisdag 12 april 2011

Astronauter och poliser.

Idag är det femtio år sedan denne man blev den första människan i rymden. Undrar om han då kunde tänka sig att rymdfärder skulle bli som charterresor för rika, inom de kommande 50 åren.

Rymden är annars något som aldrig riktigt fascinerat mig. Jag förstår liksom inte hur det hänger ihop och vad som är vad. Allt är så stort och av någon anledning slutar alltid mina rymdtankar med funderingar på vad som är meningen med livet och varför just vi bor på jorden. Tankar som tillslut gör mig lite galen.

Nu ska jag dock inte tänka på rymden, utan gå till skolan för lunch och föreläsning. Idag är det en man från polisen som gästföreläser och jag tror det kan bli riktigt intressant.  Och om inte, så ska jag nog överleva 90 minuter med en man i uniform på scen.

1 kommentar:

  1. jag blir också helt galen om jag tänker för mycket på rymden, de e ju bara så väldigt obehagligt att tänka på hur stort allting egentligen e. å hur liten man själv e!

    SvaraRadera