torsdag 28 april 2011

ett klädkaos.

När jag sitter alltför länge stilla och gör ingenting så händer det rätt ofta att jag endera blir sur och rastlös, eller så blir jag överenergisk. Igår hände det sistnämnda och jag fick då för mig att städa min garderob. Skulle jag ha haft en före-bild skulle jag ändå inte ha visat den, men ni kan tänka er alldeles för mycket kläder på lite yta, och allt huller om buller. Så då rev jag helt enkelt ut allt, sorterade, plockade bort en hel del och nu kan kläderna andas lugnt igen. Jag kom dock fram till en dålig sak. Om jag någon gång flyttar till ett hus så kommer valet av husmodell att falla på förvaringsutrymmena. Jag är nämligen hemskt dålig på att slänga saker. Jag använder mig av de klassiska argumenten så som "nämen den där kan jag no ha nåångång", "den där skulle ju vara snygg på en 80-talsfest, halloweenmaskerad, whatever" och "nämen kanske sen när jag är brunare, smalare, snyggare". Sedan kunde jag inte heller plocka bort kläder som t.e.x de jeans jag hade första dagen i peffan, mina Abi-byxor som är helt urtvättade, eller min tutortröja.


God damn it!




Ett mer organiserat kaos



Här trängs mina favoriter. Ge mig en walk in closet. Någon?




Och ja, sambons nya skor. Bara för att jag är lite avundsjuk.









1 kommentar:

  1. du sko ha anställd me som garderobsrensare, ja e expert! både mammas å tommys garderob halverades efter att ja had vari i farten! ;)

    SvaraRadera