fredag 29 april 2011

den kungliga glansen.

Jag sitter just nu och tittar på kungabröllopet, och det är ju så fint. Alla är lyckliga och Kate är ju så otroligt vacker. Ibland brukar jag youtuba Victoria och Daniels bröllop från ifjol, det gör mig alltid på bra humör. Många kanske tycker att kungligheter är bland det onödigaste som finns, och att de slösar på statens pengar. Jag tycker att de är lite spännande och nästan sagolika. De har liksom ingen egentlig uppgift, men står ändå för någon slags trygghet och bevisar att traditioner är viktiga. Jag är ingen som lusläser svensk damtidning eller annars är insatt i kungahusen.  Men ändå, vem skulle tacka nej till att åka runt London i en guldvagn, med en kronprins. Inte jag i alla fall.

Kate Middleton i brudklänning av Sarah Burton för Alexander McQueen. Foto: Scanpix

Om man vill titta på bilder från bröllopet och läsa lite om kungligheternas kläder, ska man besöka Ebbas blogg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar