måndag 18 april 2011

du hatade, älskade sommar.

Nej hörni, jag tycker det är alltför mycket magsjuka och sommarjobbsdepression på denhär bloggen just nu. Det gick så långt att jag just satt och riktigt hatade sommaren och funderade på vad det är för vits med den årstiden när man ändå bara jobbar och jobbar, är stressad för allt man borde hinna med och ledsen för att man jobbar just när alla andra råkar ha ledigt. Eller så är man ledsen för att man inte har ett jobb. I min drömvärld skulle alla studerande endera få möjlighet till arbetspraktik under sommarmånaderna, eller så skulle man få studera på heltid. Ja, man får ju nog studera nu också, men med den lönen kan man ju knappt betala påminnelseavgifterna på biblioteksböckerna.

Nej, jag ska göra mitt bästa för att inte hata sommaren, den har ju ändå sina goda sidor.


Som alla sommarkvällar på villan




Eller dagar med sand mellan tårna




Eller det att man kan ta båten in till stan och luncha på strampen. Bara för att det är så mycket roligare den vägen.




Och icke att förglömma, man kan äta utomhus. Typ hela natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar