torsdag 28 april 2011

om en högtid som kanske bara är en helg.

Jag upptäckte just att mina två senaste rubriker innehåller ordet arbete. Dessutom arbete med en positiv ton. Men ni behöver inte vara oroliga, det händer nog inte igen om jag känner mig själv rätt. Speciellt inte när det finns roligare saker att tänka på.

Idag när skolan tog slut vandrade jag in till centrum för att  agera smakråd åt Andreas. Han är en effektiv shoppare och som det  ser ut nu, kommer han nog vara den snyggare av oss två på vappen. Själv har jag har tänkt ekonomiskt och tar en gammal klänning, som visserligen är snygg, men ja. Nya kläder är ändå alltid nya kläder. Förutom lite racershopping var vi också och köpte biljetter till Tove Styrkes konsert på fredag. Jag är inget megafan av den tjejen, men det är ju alltid kul när det händer något. Dessutom känns det som en bra inledning på helgen.

När jag talar om helg, så säger mina nyländska vänner veckoslut, de menar att endast högtider är helger. Knasigt värre och upplagt för missförstånd, men vid det här laget börjar nog de flesta vara hjärntvättade av mina uttryck.


De som kommer att förgylla mitt valborgsfirande med mer eller mindre vacker sång :)

2 kommentarer:

  1. Mer eller mindre vacker sång....Pöh!

    SvaraRadera
  2. Jaa, ja har ju aldri hört Tove live, så ja kan ju int va säker på att hon e bra ;)

    SvaraRadera