torsdag 14 april 2011

Envisheten.

Det har länge stått en burk med torkade trattkantareller i vårt kryddskåp. Det beror inte på att jag inte skulle tycka om kantareller, utan orsaken är den att locket sitter som fastgjutet. Varje gång det lagas mat har jag trånat lite efter den där burken. Jag har vridit, värmt i vattenbad, googlat sätt att öppna burkar, och vridit lite till. Helt utan resultat. Ända tills nu. Idag bestämde jag mig för att middagen skulle bestå av en köttfärs och kantarellpaj, och då var jag ju liksom tvungen att fixa kantarelllerna.

Jag tog en skruvmejsel och högg sönder locket. Jag vs. burken 1-0





Efter det utbrottet gick resten av matlagningen över förväntan!


2 kommentarer:

  1. är det receptet som står tätt intill på köksbänken i elektronisk form?Idag seees vi! jippi!

    SvaraRadera
  2. Jepp! Väldigt praktiskt, speciellt eftersom kokböckerna står ovanför..

    SvaraRadera