tisdag 26 april 2011

Om två saknade saker.

Idag har varit en konstig dag. Den började ganska vanligt med att jag steg upp och åt lite cheerios och allt såntdär man nu gör på en tisdagsmorgon. Sedan  fick jag ett meddelande om att mitt paket från Adlibris nu fanns vid r-kiosken och cyklade alltså dit påväg till skolan. Fint så, det är ju alltid trevligt med paket (även om man måste betala dem också..), men i paketet fanns bara två av de tre böcker jag beställt. Jag tyckte själv att jag gjorde ett smart drag när jag valde att beställa denna bok, istället för att slaviskt övervaka biblioteket. Boken var billig, frakten gratis och samtidigt råkade jag komma över två andra böcker. Fint, men vilken bok tror ni att saknades? Förstås den som jag måste ha läst till en kurs i skolan.

Typiskt, tänkte jag då och cyklade mot academill. Där var allt som vanligt, men ändå inte. Det var väldigt ensamt. Ni förstår, under de fyra åren (!) jag studerat har jag lyckats skapa mig ett litet gäng med fina människor, och eftersom vi ändå är ganska många finns det alltid någon att umgås med. Men inte idag. Nu låter jag väldigt dramatisk och som att jag blivit ärrad för livet. Det är jag inte, och som tur känner jag en hel del andra personer som man kan umgås med. Men ändå, jag är konservativ och jag tycker om mina människor. Därför vill jag att de ska finnas där, varje dag.


Efter en tur över Brändöbron belönade jag mig med detta. Kaffe, ett smält kinderägg och en bok som var så bra att jag blev ännu mer fascinerad av dess författare.

4 kommentarer:

  1. Åjdå, har inte hängt med tillräckligt bra i bloggsvängen, visste inte att det är hon som skrivit den. Måst läsa den jag med!

    SvaraRadera
  2. ojj va e hede för bok? :) såde annors: ärrad för livet - scarred for life...känns bekant på na vis ;) haha!

    SvaraRadera
  3. Egentligen ere en ungdomsbok, om två bästa kompisar som blir kära i varandra. Låter kanske int så nytänkande men hon har beskrivi allt så otroligt bra. Upplev din fjortistid all over again :D

    Haha, ja alltså kanske man int ens kan säg ärrad för livet, ja måst ha tänkt på scarred for life lite undermedvetet ;D

    SvaraRadera