tisdag 10 maj 2011

balkongkrångel vol. 2

Jag funderar ännu på det här med balkongen. Idag fick jag nämligen  leidon av all duvskit och skurade bort den. Några minuter senare fick vi en lapp i brevinkastet, om att de på fredag ska installera "duvstoppartrådar" på allas balkonger. Vad det innebär vet jag inte, men så länge duvorna försvinner (på ett schyst sätt) så är jag nöjd. Det betyder förhoppningsvis också ingen mer skit på balkongen, vilket förstås lett till att inredningsplanerna nu är i full gång igen. Vårt balkongstaket består av grått galler. Grått galler är fult. Därför har jag tittat lite på vad det finns för andra möjligheter och hittade ett ganska fint (och billigt! ) insynsskydd på Ikea. Enda problemen är att ikea befinner sig allt för långt borta, och att deras färgval inte riktigt var de bästa. I äkta Housewife-anda har jag därför börjat fundera på att sy ett eget. Jag menar, hur svårt kan det vara? Mina tidigare möten med symaskiner säger mig att det kan vara alldeles förjäkligt svårt. Att jag kommer att bli arg och att mamma kommer att fixa det.


Men ändå, det skadar ju inte att försöka..




DYNING Tuuli-/aurinkosuoja eri värejä Pituus: 250 cm Leveys: 80 cm



Bild från ikea.fi


2 kommentarer:

  1. Hejsan! Vilken härlig blogg du har! Är inne här och läser lite nu som då!

    Vilket fint insyns skydd du hittat! Har ju bott i lägenhet vi också, och jag känner till dom där fula balkongstaketen! Sy ett eget skulle jag säga! Det klarar du säkert av! ;) Liksom bara raka sömmar tycker man ju, som du säger, hur svårt kan det vara?! :)

    Ha en fin dag!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack så mycket! Jo jisses, gråa staket är deprimerande :) Ja alltså man sku ju tycka det, lite rakt å lite fastsättningsmekanismer (ja du ser, jag kan int ens termerna) :D
    I värsta fall så får Kim bygga ett nytt staket!

    Jag hörde att ni ska få spännande besök under våren, det ska bli roligt att läsa om det senare :P

    SvaraRadera