tisdag 3 maj 2011

dagens housewife.

Ikväll har jag försökt ta igen allt det jag inte gjort de senaste dagarna. Under helgen har folk kommit och gått, vi har haft en inneboende och ingen har riktigt brytt sig om diskbänkar och dammtussar. Jag är ingen pedant när det gäller städning, men jag måste nog erkänna att jag har lite mer ro i själen när det ser fint ut. Ser fint ut ja, hur det ser ut bakom, under och inne i skåp behöver ju ingen veta om.

För att samla ännu mer husmorspoäng tog vi en tur till plantagen och köpte lite blommor till den öde balkongen. Med min tur kommer de väl att frysa ihjäl under natten, men jag har ju ändå försökt.

Nu ska jag sitta i soffan resten av kvällen, göra lite skolarbeten och egentligen mest se på ishockey. Så att ni vet var ni har mig liksom.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att blommorna klarar sig! Ser jättefint ut så bra gjort =) Och påminner mig samtidigt om att jag borde börja planera min balkong också ...

    SvaraRadera
  2. tacktack! Jag tror nog ändå jag ska ta in dem till natten :D Ja, jag älskar balkonger, men vår är mest grå och kall, så dela gärna med dig av dina planer :)

    SvaraRadera