torsdag 5 maj 2011

det eviga skolarbetet

Min morgon har tillbringats precis på samma sätt som i förrgår. Jag sitter till och med vid samma dator. För även om terminen snart är slut, så betyder det inte att skolarbetena tar slut. Nej tvärtom, i maj tycker lärarna nämligen att man ska trycka in allt det som inte hunnits med under de föregående kurserna och arbetsmängden är större än aldrig förr. Just skrev jag en sida om vad jag vill uppnå som lärare. En hemskt viktig fråga egentligen, men efter fyra år med samma tankar känns det inte lika inspirerande..

För att inte göra er deprimerade kan jag berätta att jag om en månad ska åka till Barcelona. Vi kommer att vara där fyra dagar och det ska bli så otroooligt skönt.

Så, medan jag lär mig lite om pedagogisk filosofi, tycker jag att ni kan aktivera er lite och hjälpa mig. Vad finns det för måsten i Barcelona?

4 kommentarer:

  1. Ååh så de blev Barcelona! Nåja, eftersom jag är tämligen berest tänkt jag dela med mig av mina erfarenheter ^^
    Jag tyckt att fotbollsmatchen var de bästa på hela vår resa, men jag antar att ni inte ska på nån sån? Annars så rekommenderar jag Las Ramblas, som är en gågata me en massa urhärliga butiker o stånd :) o hamnen är fin också! Jag har hört av flera att La Sagrada Familia är onödit att sätta tid och pengar på, vi var ju bara utanför så jag vet inte. Park Guell var en fin park (om än lite överskattad) men den rekommenderar jag nog! :) Det var allt från reseguiden idag. tackohej!

    SvaraRadera
  2. Jepp, 4e juni åker vi! Ja alltså, jag är inte alls så insatt i vad vi har för planerade aktiviteter, jag är mest bara med :) Näe, fotissäsongen är väl redan slut när vi är där, men annars skulle det vara häftigt!
    Jag ska komma ihåg dina tips, annars hoppas jag att reseguiden är tillgänglig för följdfrågor :D

    SvaraRadera
  3. 4e juni! Vi ska dit den 3-6 juni! Det tyckte jag var lite häftigt! Ska du gör nå speciellt där?

    SvaraRadera
  4. Jasså! vilket sammanträffande :) Näe, vi ska nog bara på semester, kolla in stan äta god mat å sola lite ! Kanske vi syns :D

    SvaraRadera