torsdag 5 maj 2011

tje-tje-tjeckien.

Igårkväll när jag tittade på ishockey-vm, började jag fundera lite på Tjeckien. När jag gick andra året i gymnasiet så åkte vi nämligen till Prag på klassresa. Resan gjordes i maj, och nu är det exakt fem år sedan vi var där. Herregud. Fem år?

Resan gjordes med buss genom Sverige och Tyskland och jag tror jag aldrig kommer att sitta så länge i en buss igen. Det finns liksom gränser för hur länge man orkar vara instängd tillsammans med 50 andra gymnasieelever. Vi hade ändå väldigt roligt och Prag var både finare och mer sevärt än jag trott*. Allting blommade när vi var där, det fanns mycket historiskt intressanta saker att titta på, shoppingen var bra och nattilivet likaså.  Åk dit helt enkelt!


Liksom så här fint var det.





Sara och Tina, förlåt, men ni är ju så fina :D


Vid närmare eftertanke så syns det nog ganska bra att det är 5 år sen vi var där..



* jepp, jag lider av Östblocksfördomar





4 kommentarer:

  1. HERREGUD! hur har man sitt ut egentligen?! böri ju nästan va på ristinummi-nivå hede :D 5 år?! jaa va ska man säg, åldrin kommer å tar oss :p

    SvaraRadera
  2. De e faktiskt intressant de där hur man aldrig har en tanke på att åka till Theckien, Slovakien, Österrike eller nåt annat där i närheten bara för att det "inte är fint där". För så fel man har! Ja ha många gånger nog tänkt att det säkert skulle vara helt jättefint att bila genom en massa länder i europa! Men när ska man väl göra det... :)

    SvaraRadera
  3. Ja jisses, 4 år sku ja ha gått med på, men fem? Som tur e så har vi int bara blivi äldre, utan också mer stilmedvetna :D

    SvaraRadera
  4. Ja altså de e ju väldigt synd egentligen! Prag var lite som en sagostad med massor med fina byggnader och en stor borg. Vi borde verkligen göra en upptäcktsresa i Europa, om inte annat så för att vi ska kunna berätta om ställen för eleverna :)

    SvaraRadera