fredag 6 maj 2011

lunchtime.

Jag har länge tyckt att en av dagens bästa stunder är lunchen. Lunchtiden är perfekt för en paus i dagsschemat, eller för min del ofta en start på dagen och det är egentligen den enda tidpunkten som jag är riktigt hungrig. Som studerande har vi förmånen att äta löjligt billigt och i Academill har vi dessutom riktigt bra mat. Eller ja, jag vet inte riktigt hur det är i de andra skolorna, eftersom vi alltid äter i "vår" restaurang. Folk som frågar var jag lunchar, brukar få ett lätt frågande "i matsalen" till svar. Det är kanske inte den mest stillsamma miljön att äta i, men du kan alltid vara säker på att träffa någon bekant.

Efter fyra år är jag bekant med både personalen och menyn men ändå blir det aldrig tråkigt. 11.30 i skolan är en helig tid.


Dagens måltid gick lite överstyr. Jamenar, fish&chips, sallad, turkmakaroner, gott bröd Och ett ägg. Men då allt såg så gott ut!



Standardsällskapet

5 kommentarer:

  1. Turkmakaroner är kanske mitt favoritord. Undrar hur okej det är att tycka så.

    SvaraRadera
  2. Lunchen är en trevlig paus, men tyvärr kan jag inte hålla med om detdär med bra mat i Academill. Är nog för kinkig för mitt eget bästa tror jag. Men ugnspotatisen i café Annmari e god :)

    SvaraRadera
  3. Ja, inte skulle jag betala "normala" lunchpriser för maten heller, men oftast tycker jag nog det finns något gott :)

    SvaraRadera
  4. Standardlunchsällskap är möjligtvis det bästa man vara.

    SvaraRadera
  5. * KAN vara. Nu får du tusen kommentarer och dom är bara av mig, sorry! :D

    SvaraRadera