torsdag 12 maj 2011

helt som på cirkus.

Water for elephants var en bra film. Romantisk, vacker och spännande, men också väldigt grym. Handlingen kretsar kring livet på en cirkus och vissa scener när de plågade djur, var väldigt obehagliga. Cirkusar är ändå något som fascinerar mig lite, speciellt de som fanns förut. Stora konserter ger mig lite samma känsla. De kommer till en stad, bygger upp sin megascen och drar en eller flera konserter för en galen publik. Men direkt  när sista tonen ebbar ut så börjar arbetet med att plocka ner allt igen, packa in och dra vidare till nästa turnéstopp. Så kändes det i alla fall när jag såg AC/DC i juni 2009. Efteråt var det liksom lite svårt att förstå vad som riktigt hade hänt.

i folkmassan på AC/DC. Det var magiskt.

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att du gillade filmen! =) Läste boken för ett tag sedan och den var jättebra, så har själv tänkt gå och se den!

    SvaraRadera
  2. Jo den var jättebra, men ibland var jag nog tvungen att hålla för ögonen lite :) Jasså, jag har inte ens vetat om att det finns en bok! Den ska jag läsa :p

    SvaraRadera