fredag 13 maj 2011

om ett fortskaffningsmedel.

En av de bästa sakerna du kan äga som Vasabo är en cykel. Med cykeln kan du sedan ta dig överallt. Till stranden, till förirrade vänner på Brändö och till de bästa loppisarna, som finns en bit utanför centrum. Det finns dock inget jobbigare än att cykla, med någon som går. Endera måste du leda cykeln (sådär, hej jag är ute och går med min cykel) eller så måste du cykla jättelångsamt (sådär att det bara vinglar och går trögt). Nej ska man cykla, så ska man cykla snabbt. Det gäller annars också gångtakt. Jag går liksom jättesnabbt, vilket mina kortbenade vänner kan tycka är lite stressande.

Min poäng är i alla fall att min sambo äntligen har reparerat sin cykel och att det nu är slut på cykelpromenaderna.



Cykeln hämtades från Brändo, och där åt vi också årets första lösglass!


när jag berättade om glassen åt en vän fick jag kommentaren "finns det en glasskiosk på Brändö?". Till historien hör att samma person just fick veta att Brändö också har en kyrka och ett bibliotek. Efter 4 år i Vasa. Det känns som om jag har mycket att lära dem ännu..

4 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig i detta inlägg.Man skall alltså cykla så att det susar om en och inte sådär sakta att man håller på att ramla av cykeln.Sen jo, går du ju förfärligt fort för att mina små ben skall hänga med.

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Jo, det var främst dig och dina ben jag tänkte på :D

    SvaraRadera
  3. Håller absolut med om både cykel och gångtakt! Och sen tar jag gärna emot tips om de absolut bästa loppisarna i vasa. Räknar med att jag nästa kommer att ha sjukt mycket tid att gå på loppis (yeah right, men man kan ju alltid försöka;))
    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  4. årets första lösglass är bara den bästa :D h.www.bimbofashionblogg.fi

    SvaraRadera