tisdag 31 maj 2011

om nervositet, press och angst

Godmorgon! Idag är jag lite ofokuserad. Jag ska nämligen och kolla läget och lära mig lite hur det fungerar på sommarjobbet, och jag är sjuhelsikes nervös. Jag hatar situationer där jag känner mig osäker och inte vet exakt hur man ska göra allt. När folk förutsätter att du kan lika mycket som någon som jobbat där i 17 år, och det enda du kan göra är att stamma fram "ursäkta, jag är bara sommarjobbare, jag ska hämta någon" och sen förstås på den sämsta finskan du kan också. Hatar.




om ni inte hör av mig mer så vet ni att jag inte klarade det. Men för att ni ska minnas hur jag såg ut så får ni en bild.

2 kommentarer:

  1. Usch dendär känslan av att inte kunna något är hemsk. Men helt som om du inte skulle fixa detdär, tvivlar inte en sekund! Kommer att gå så fint så. Hörs ikväll!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, hemskt angstfyllt att börja på nytt jobb och kunna noll. Men snabbt vänder det sedan och så kan du allt. Lycka till!

    SvaraRadera