fredag 27 maj 2011

there's nothing you can't do, now you're in New York.

Idag är det ett år sedan jag och sambons familj satte oss på ett flygplan till New York. Före resan hade jag inte känt något större behov av att se staden men så här i efterhand kan jag nog säga att det är ett ställe alla borde få uppleva. Sjukt mycket folk, sjukt varmt, sjukt mycket att se och sjukt bra shopping. Och ja, restauranger och taxibilar i mängder. Vi var där i 10 dagar och hann nog se en hel del, men förstås finns det massor kvar att uppleva. Nu när jag har sett "turistsevärdheterna" skulle det vara roligt att åka tillbaka och verkligen uppleva staden. Jag kanske överdoserade ordet sjukt lite när jag beskrev stället, men sjukt  är ett väldigt beskrivande adjektiv. Nu när jag ser filmer eller serier från NY så är det svårt att förstå att jag verkligen varit där. Varje stund av resan innehöll så mycket nya intryck att jag tillslut blev lite immun och tänkte typ "jaha, nejmen där är frihetsgudinnan,det var ju trevligt" . Ta god tid på er om ni åker dit. Det är en sjuk stad.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar