torsdag 12 maj 2011

sommar"lov".

Sista lektionen är över, nylänningarna åker söderut och det kändes tomt i skolan idag. Det är väl här nu, det där sommarlovet. På facebook ser jag status, efter status med innehållet att skolan Äntligen är slut och att ledigheten Äntligen är här. Jag gillar sommar, men jag ser det inte så. Jag ser det mest som en period av stress och ångest, förstås blandat med härliga kvällar, festivaler och kräftskivor. Men ändå. Om några veckor kommer jag att börja gå och vänta på att höstens studier ska dra igång igen. Jag gillar skola.

Nu ska jag i alla fall cykla till stan och gå på kaffe och bikinijakt. För även om jag inte ser fram emot sommaren, så ser jag fram emot dagarna på stranden.

en del av sommaren, villaliv, hav och båtar.

3 kommentarer:

  1. Sitter här nu efter en skön vecka i Singapore och läser din blogg med allt der jag missat. Saknar er där hemma och kan meddela att mina ben är minst lika vita som dina var några inlägg tidigare. Funderar starkt på en resa ner till våra vänner i "södern" (Ekenäs/Karis) i slutet på Maj, hänger du på? Eller när sku ni ti BCN? Ser framemot en Krocketdag i parken på söndag! Puss på dej sötbebis!

    SvaraRadera
  2. Joo, Jannika prata om dee, vi far ti BCN 4e juni, så jag tror e blir lite tight att fara i maj! Joo de ska bli kul att ses när du kommer hem, då ska vi fixa bruna ben! Puss

    SvaraRadera
  3. Stackare :) Men det är nog roligare för oss som får åka hem till våra ställen dit alla gamla kompisar också kommer hem för sommaren, än för er som blir kvar och blir ifrånåkta... Men vi kommer ju tillbaka!

    SvaraRadera