måndag 2 maj 2011

Du sköna maj.

Jag har hemskt mycket bilder jag skulle kunna ladda upp. Grejen är bara den att alla foton i princip består av glad vän med studentmössa, glad vän med skumppa, glada vänner på middag, ett 30 tal mer glada vänner på middag och ett tiotal på  glad vän på picknick. Ni förstår att det kanske inte är så spännande i längden. Även om det inte varit en så spännande helg, bildmässigt, så har det varit en väldigt bra helg med mycket program. Jag har aldrig firat vappen någon annnanstans än i Vasa, och jag tvivlar inte på att Åbo eller Helsingfors skulle vara bra, men ändå tror jag nog att det är här det bästa vappfirandet finns. I alla fall de bästa vappfirarna, och med sådana kommer man långt.



Kvällens värdinna, Mia, vid mösspåläggningen.



Lotta med sin guldskumppa.



Topelius och talarna.




En salig blandning av Österbottningar och Nylänningar.




Efter en stund i blåsten gick vi till Mia och där var det dukat med långbord.



Jag och Emilia. Jag snodde bilden av Matilda, helt enkelt för att jag själv också vill vara med




Den fiffiga bordsplaceringen. På baksidan av varje mask fanns ett namn på en kändis, och sedan skulle man gissa sig fram till vem man "var"



Plötsligt var jag på middag med bl.a.  Messi, Lady Gaga, Kaj Kunnas och Blondinbella


Efter mycket god mat drog jag, Kenza och de andra vidare ut i majnatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar