måndag 9 maj 2011

Kubb.

Min måndag har hittills varit helt förträfflig. På morgonen skrev jag en tent, som jag tror gick helt bra. Det är bara det att under tenter får jag oftast känslan att jag orkar inte skriva ner det här. Jag vet att jag kan, men det skulle vara mycket enklare om man hade muntliga tenter. Eller som Chriso föreslog, man skulle ha ett usb-uttag i nacken, varifrån all kunskap om ett aktuellt ämne sedan kan laddas över. Hemskt praktiskt!

Efter tenten kände vi oss duktiga och satt en stund ute i solen. Där fick vi den lysande idén att vi istället, för att jobba med presentationer eller läsa på diverse tenter, skulle gå till parken och spela kubb. Kubb kan vara ett av de bästa spel som uppfunnits och fastän vi aldrig blev bättre än nästbäst, så var det kul att spela i solskenet.


Vissa läste faktiskt på tent, andra drack mest kaffe



Kubb slår nog Mölkky med 100-0. Vi hade dessutom en radio!





Mina tappert kämpande medspelare


och ja, det andra laget.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag som brukar vara expert på att upptäcka när folk fotar mig, men den här bilden hade jag ingen aning om att du tog!

    SvaraRadera
  2. du läste ju så flitigt och var äskert heelt inne i texten :) Hoppas hemresan går bra!

    SvaraRadera